Green Land



Comments (7)

  1. پیمان کشاورز

    با سلام جناب نفیسی
    چشم نواز بودن و زیبا دیدن بی شک هنری است بس ستودنی که در تصاویری که شما از طبیعت می گیرید این امر قابل ستایش است. با نگاه کردن به این تصویر بی اختیار به یاد نفش آفرینی گلیم بافان و گبه بافان عشایر می افتم. طبیعت ، طبیعت است و تفاوتی ندارد که در کدام نقطه از زمین باشد. بازخوردی که از دیدن، و ادراک آن در تخیلات انسان شکل می گیرد یکسان است و این موضوع در این تصویر قابل رویت است. این عکس از آن دست عکس هایی است که همراه با خود بو و احساس می آفریند و سرشار ازاحساس همذات پنداری برای بیننده است. در ادبیات بحثی وجود دارد به نام مرگ مولف که طبق این نظریه این نویسنده نیست که نظر خویش را به خواننده تحمیل می کند بلکه این خواننده است که با تفسیرهای خویش در هر بار خواندن مولف را کنار زده و خود تفسیری دیگر از اثر ارایه می کند. در هنرهای تصویری و به ویژه عکاسی این موضوع تا حدودی قابل تامل تر است.

    Reply
    • Nafissis

      سپاس پيمان جان چقدر زيبا و با ادبيات خاص خود به تصاوير جان ميدهيد و درك مارا بالا ميبريد

      Reply
      • پیمان کشاورز

        اختیار دارید جناب نفیسی چیزی که هست را بیان می کنم امیدوارم که در وقت مناسبی بتوان بهتر و بیشتر در این مورد صحبت کرد و بحث البته…

        Reply
  2. پیمان کشاورز

    در واقع در عکاسی این حدود اختیار برای مخاطب محدودتر است و دریچه دوربین عکاس اجازه چنین مانوری را به مخاطب نمی دهد. اما غالبا در عکس هایی از این دست و یا حتا همان عکس سومین اقامتگاه، مخاطب مجالی می یابد تا خود به تفسیر تصاویر بپردازد. اسب هایی رها در فضایی رهاتر از دریچه دوربین که نشان می دهد کادر عکس نمی تواند مخاطب را محدود کند به همین تپه ها وچشم مخاطب خود می تواند ادامه تصویر را بسازد و ببیند.

    Reply
    • Nafissis

      سپاس از نگاه زيباي شما … تعبير ها و تفسير هاي شما روح تازه اي به عكس ها ميدهد

      Reply